Kleuterschool



instapklas

K0A: juf Bieke, juf Anik

In onze instapklas vinden we het belangrijk dat we graag naar school komen. We voelen ons geborgen en hebben de kans om voldoende te experimenteren en te exploreren. We volgen ons eigen ontwikkelingstempo en werken aan zelfredzaamheid.

We houden van afwisseling en vinden het fijn om te dansen, zingen, schilderen, puzzelen, ...

We leren op een leuke manier omgaan met andere kleuters.

eerste kleuterklas

K1A: juf Marijke, juf Anik

Het belangrijkste bij onze jonge kleutertjes is dat iedereen zich goed voelt! We spelen en leren over dingen die dicht bij de leefwereld van onze kleuters liggen. We werken met uitgewerkte thema's waar we de kleuters helemaal in onderdompelen. Thema boerderij, mijn lichaam, stenen, … .We leven samen toe naar speciale gebeurtenissen die we nog niet vaak bewust meegemaakt hebben. Zoals onze verjaardag, Sinterklaas, Pasen, …

Natuurlijk gaan we af en toe op stap. Zo doen we een heleboel indrukken en ervaringen op die we niet snel zullen vergeten!

tweede kleuterklas

K2A: juf Griet

Zeventien vosjes staan klaar voor nieuwe avonturen!

Samen gaan we delen en werken; leren en spelen; zingen, dansen en genieten; ontdekken, experimenteren en verwonderd zijn en natuurlijk groeien, met sprongen vooruit, in onze Vosjesklas.

K2B: juf Sofie

In onze visjesklas gaan we samen op pad. We exploreren en experimenteren, we lachen, roepen en zingen. Maar ook stappen, lopen en springen en nog veel andere leuke dingen. Met kleurtjes en een penseel maken we van alles een mooi geheel. Scheuren, knippen en kleven, in onze klas kan je dit allemaal beleven. We leren omgaan met elkaar. 'Samen delen, samen spelen'.



derde kleuterklas

K3A: juf Leen

In onze 3de kleuterklas gaan we op een speelse leuke manier aan de slag met letters. De vriendschappen worden hechter en samenspelen wordt echt belangrijk! We worden ons meer bewust van wie we zijn en het verantwoordelijkheidsgevoel neemt toe. De zelfredzaamheid lukt al aardig. 

Onze kleuters worden zich meer bewust van het resultaat, niet enkel het proces staat nu nog in de kijker. Motorisch zijn onze kleuters in de loop van het schooljaar klaar om tot schrijfmotoriek te komen. Hun concentratie en schoolrijpheid groeit, het is fijn om deze groei te mogen beleven en bewonderen!

K3B: juf Edwinne

Met onze kikkertjes gaan we voor een schooljaar vol plezier met letters en cijfers. 

We werken aan de grote en kleine motoriek om zo stilaan tot het fijner werken en ‘schrijven’ te komen. 

Er worden steeds meer impulsen aan het spelen toegevoegd zodat hun spel steeds rijker gaat worden. Het samenspel groeit en hechte vriendschappen komen nog meer tot stand. Ook hun zelfredzaamheid groeit en ze komen tot elke keer meer zelfstandigheid. 

Samen gaan we groeien en bloeien, elk op zijn eigen tempo, tot een kind dat klaar is om verdere avonturen te gaan beleven in de lagere school.

Lichamelijke Opvoeding

LO: juf Katrijn

De uitdrukking ‘Een gezonde geest in een gezond lichaam’ is erg actueel. We willen uw kind die gedachte meegeven en het leren houden van sport. Naast de verstandelijke, muzische en emotionele ontwikkeling staat de lichamelijke ontwikkeling op onze school centraal. Lessen lichamelijke opvoeding lenen zich ook uitstekend tot sociale ontwikkeling en vorming van een positief-realistisch zelfbeeld. Sport maakt uw kind weerbaar en gezond. We hopen hen tot sport te motiveren. Jong geleerd is immers oud gedaan! De meeste kinderen houden van sport en spel. Dat is goed, niet alleen omdat het leuk en boeiend is, maar ook voor de ontwikkeling van het eigen lichaam. Na een lichamelijke inspanning hebben ze vaak een goed gevoel en kunnen ze zich beter concentreren. Door de sport op school willen we de belangstelling wekken voor het lichamelijke bewegen. We hopen dat de kinderen veel leren over zichzelf en over vallen en opstaan en hopen dat ze aangename herinneringen overhouden aan de LO-lessen.

kinderverzorging

meester Gunter

Als kinderverzorger, zorg ik ervoor dat onze kinderen steeds schoon zijn. We helpen hen wanneer ze het nodig hebben en stimuleren ze wanneer ze het zelf kunnen. Wanneer het kan helpen we de juf in de klas. Als er iemand gekwetst raakt, staan we steeds paraat om hen te verzorgen. We zorgen ervoor dat elk kind zich geborgen voelt. We bieden troost aan wie dit nodig heeft en zijn degene waar onze kinderen altijd op kunnen rekenen. Zo proberen we de school voor elk kind een thuis te maken. Via de nauwe samenwerking met de naschoolse opvang, is de stap hiernaartoe voor onze kinderen weer een stukje kleiner.